me & my hubby

Daisypath Anniversary tickers

3 January 2013

Assalamualaikum semua....
 
Selamat Tahun Baru 2013, syukur alhamdulilah masih lagi Allah panjangkan usia dan kesihatan yg baik untuk
berada di tahun 2013. Aku lah sepatutnya hambanya yg patut bersyukur, insaf sebab Allah masih lagi mengizinkan aku untuk terus berada dibuminya ini. Syukur aku masih diberi nikmat dengan keadaan kesihatan yg bertambah baik selepas operation tempohari.
 
Lama sudah aku tak update entry ini.. tak ada idea ke??? Bukanlah cuma masa saja tak mengizinkan. Seperti yg diketahui aku menjalani biopsi utk buang swollen lymphnode pada 16/10/12 di UMSC. Alhamdulilah semuanya berjalan dgn lancar. Pagi tu aku tinggalkan ammar dgn mak mertua, sofea ke sekolah..pada sofea aku berpesan  doakan agar pembedahan ibu berjalan dgn lancar..anak kecil itu hanya mengangguk. Ditemani suami dgn keadaan cuaca hujan aku sampai di UMSC jam 9.30 pagi. Sejak seminggu lepas keadaan diri aku tak menentu , kekadang demam dgn tapi suhu tidak tinggi, sekitar 37c, kejap ok kejap tidak. Mungkin kesan kuman nie. Sehari sblm buat biopsi staff nurse call untuk confirm buat biopsi pada 16/10/12. Alhamdulilah pagi tu bacaan suhu 36C so proceeed untuk masuk operation theater. Biarpun ada pengalaman dibedah sebelum ni, perasaan takut tu tetap ada. Selepas diperiksa dan diberi taklimat oleh pakar bius dan doktor yg akan melakukan biopsi aku diberi arahan untuk masuk ke OT. DUP DAP DUP DAP..mulut aku tak lepas berzikir berselawat dan yg penghabisan aku berdoa mohon pada Allah agar melancarkan urusan ku pada pagi itu. Lepas aku jumpa my hubby pohon dia mendoakan aku selamat, aku aturkan langkah kaki ku ke pintu OT. Sebelum melangkah masuk aku berdoa untuk yg terakhir, berserah dan bertawakal pada Allah. Moga Allah memakbulkan hambanya ini.. Jam 10.30 pagi aku berada di atas katil OT tehater,lepas alat bantuan perafasan diletakan di mulutku dan aku diarahkan tarik nafas aku dan tak sedar apa apa dah.
 
Sedar saja nama aku dipanggil oleh pakar bius rupanya pembedahan dah selesai, saat itu masa mamai tapi kesan sakit tu terasa. Ditambah dengan kesan ubat pelali aku masih mengantuk lagi....terus tidur lagi. Sedar sedar dah jam 12.45 tgh hari. Ada satu cerita yg nak aku kongsikan bersama dalam aku separa sedar tadi aku bermimpi kak shima dan abg rahim betul betul dihujung bahagian  kaki ku. Kak Shima dgn bertelekung, abg rahim dgn baju putih dan berkopiah senyum pada aku. Seingat aku kak shima dan abg rahim berada ditanah suci sedang mengerja kan haji. Ya Allah bila aku palingke kanan aku lihat hubby ku di sebelah kanan ku sedang berdiri memerhatikan ku. Bila aku periksa handphone aku lihat sms dari kak shima from mekah yg mendoakan kesejahteraan aku dan pembedahan aku berjalan dgn lancar. Alhamdulilah rahmat dari Allah abang dan kakak ipar mendoakan aku dari mekah. Bersyukur tak terhingga. 

 

2 comments:

  1. Assalamualaikum wth kak,

    Jemput tengok blog saya. Ada testimoni bekas penghidap kanser limfoma. Jemputlah kalau ada kelapanagn.

    http://senangnakelok.blogspot.com/2013/03/sne-penawar-kanser-limfoma.html

    ReplyDelete
  2. Tq visit blog akak. Maaf dah lama tk aktif blog ni masa tk mengizinkan. Alhamdulilah akak bebas dri kanser limfoma

    ReplyDelete