me & my hubby

Daisypath Anniversary tickers

6 June 2012

SHABAT KARIB @ SAHABAT BAIK



Pernah tak ada sahabat baik @ sahabat karib??? Sahabat baik tu kenal sejak bila dari sekolah rendah, sekolah menengah,universiti or di tempat kerja. Adakah sahabat kita tu sekampung dgn kita @ sepupu or siapa-siapa sajalah.Bagi aku luas istilah sahabat baik ini..SAHABAT ...dia lah org yg paling rapat dgn kita, disaat kita suka, duka dia lah tempat kita mengadu meluahkan perasaan. SAHABAT akan sentiasa bersama dgn kita disaat kita senang, sukar bukan menumpang kesenangan kita dan lari bila mana kita dalam kesusahan.


Masa aku sekolah dulu adalah sahabat karib, 2 org kemana kami pergi pasti bertiga. Tapi alangkan sedihnnya tamat sahaja persekolahan, kami terputus hubungan, masing-masing membawa haluan sendiri. Sedihkan.....

Sehingga kini aku tidak mempunyai sahabat sejati yg ada hanyalah kawan biasa, kawan gelak je..kawan dikala aku sedih or tempat aku nak mengadu or minta pendapat TIADA!!! Kadang-kadang aku berusaha mencari sahabat sejati tapi aku tidak temui, ada yg bila masa dia susah dia mencari kita tapi bila kita dalam kesukaran dia mendiamkan diri, untuk apa??? Terus terang aku kata aku memang tak ada sahabat baik or sahabat karib or sahabat sejati.. Pernah aku cuba berbaik dgn seseorang, cuba menjadikan dirinya sebagai sahabat aku dunia & akhirat tapi aku tersilap langkah. Kehadiran aku dlm dirinya dikala dirinya memerlukan aku sahaja, tapi dikala aku keseorangan dia menyepikan diri.. Aku betul-betul kecewa so aku mengambil langkah mengundurkan diri..tetap hadir dikala dia susah atau senang tapi aku tidaklah jadi seperti dulu boleh duduk bersama sambil gelak besar. Semua itu hanya tinggal kenangan..tapi demi menjaga hati dan perasaannya aku masih bersembang tapi tidaklah semesra dulu.

Nantikan entry selanjutnya tentang SAHABAT KARIB nie ye..

No comments:

Post a Comment