me & my hubby

Daisypath Anniversary tickers

5 October 2012

Assalamualaikum..
 
Syukur masih lagi disini dibumi Allah, mengizinkan aku bernafas lg utk sedetik. Syukur diatas anugerah nikmat
kesihatan yg masih baik yg Allah berikan padaku. Semoga nikmat ini tidak aku sia-siakan untuk aku beribadah, memperbaiki segala yg keburukan dlm diri aku, semoga Allah berikan kesempatan lagi pd aku untuk aku menjalankan tanggung jawab aku pada Allah, suami, ibu serta anak-anakku.
 
Entry yg lepas aku bercerita tentang FNAC test yg aku buat 2 minggu lepas. Alhamdulilah keputusan yang aku terima sedikit sebanyak melegakan aku...tapi aku belum boleh menarik nafas lega 100%. Sebab doktor masih tidak puas hati kenapa lymph node aku bengkak. Dengan FNAC test itu tidak menunjukkan lymph node aku bengkak disebabkan oleh tibi. Result dari FNAC itu tidak menunjukkan sebarang perkara yg tidak sepatutnya dari sample tissue aku. Tidak menunjukkan ada sel kanser disitu. Tapi pathologist tu advise to do biopsy for histopathological evaluation in view of the size swelling lymoh node...DAN>>>>>>>>>>> the fact that low grade LYMPHOMA cannot be dedinitely excluded. Ayat akhir tu memang meresah kan aku lagi.
 
Aku tak putus-putus berdoa agar aku dijauhi dari mushibah menyakit yg merbahaya. Bukan aku menolak ketentuan Allah  tapi aku mohon pada Allah agar tidak diambil nikmat kesihatan yg baik dari aku. Bukan aku takut nak tinggalkan nikmat dunia tidak sama sekali. Aku mohon agar aku dapat menjalani kehidupan yg sihat untuk aku menjalankan tanggung jawab aku mendidik anak-anak aku dgn ilmu agama yg kuat dan cukup. Aku nak anak-anak aku pandai mengaji al-quran, solat tak tinggal. Biarpun Sofea & Ammar baru berusia 8 & 5thn tapi aku kena didik dia dari sekarang, jgn pandang rendah dalam bab bab macam ini. Andai aku dijemput Ilahi setidak-tidaknya anak-anak aku dapat membacakan yasin utk aku, menghadiahkan al-fatihah untuk aku serta memanjangkan doa untuk aku. Ini yg buatkan aku selalu mengalirkan air mata tiap kali solat. Orang lain tidak akan faham dan mengerti apa yg aku fikirkan. Aku tidak takut sakit.. aku akan terima ketentuan dari Allah dgn redha tapi yg aku takut ini lah..takut tak ada penyambung doa doa dari seorang anak yg soleh.
Aku sentiasa berdoa agar aku dapat menjalankan tanggung jawab dan amanah yg Allah berikan pada aku iaitu anak.
Aku tidak ada sesiapa untuk aku bercerita dan meluahkan apa yg aku rasa saat ini. Aku hanya ada Allah sebagai tempat mengadu DIA lah sebaik-baik pendengar. Aku selalu tanamkan dalam hati aku, aku tak ada sesiapa hanya ada MU ya Allah, kau sentiasa bersama-sama dengan ku. Dan aku hanya ada blog ini tempat aku meluahkan rasa hati. Aku tak mampu nk bercerita pada hubby takut dia juga tidak tabah untuk lalui semua ini. Kalau aku bercerita dgn rakan rakan disekeliling ku paling tidak merka berkata "apa yang kau takut?" "kenapa u nak fikir sampai jauh fikir yg bukan-bukan" paling tidak mereka hanya setia mendengar tanpa berkata apa apa. Biarlah biarlah aku ada Allah sebagai peneman aku dikala susah dan senang, bila aku mengadu padaNYA seusai solat, aku dapat rasakan kelainan..semangat aku datang, erti putus asa tk ada lebih kepada redha dgn keputusanNYA. Allah Allah Ya Allah besar sungguh keagunganMU..
 
Insyallah jika Allah izinkan aku akan buat surgery biopsi pada 17/10/12. Pada MU aku berserah ya Allah, aku pohon kau permudahkan dan melapangkan urusan aku. Aku dah minta pendapat Abg Rahim dan kak Shima yg saat ini berada di Tanah Suci Mekah patutkah aku teruskan buat "biopsi". Alhamdulilah abg Rahim dan kak Shima sependapat dgn aku untuk buat biopsi. Apa yg paling mengharukan aku kak Shima sanggup call aku dari Mekkah semata mata nak tahu keputusan FNAC aku, dan abg Rahim pun sama turut sms aku bertanya keputusannya. Allah Hu Akbar..besarnya keagunganmu ya Allah. Syukur mereka dapat mendoakan aku dari tanah suci Mekah, moga Allah makbulkan doa abg rahim dan kak shima yg mendoakan kesihatan aku. Syukur alhamdulilah, terima kasih Ya Allah di atas rahmat mu ini.
 
 

No comments:

Post a Comment