me & my hubby

Daisypath Anniversary tickers

15 September 2012

15/09/12

assalamualaikum semua, salam sejahtera..
 
syukur alhamdulillah Allah memberikan kita peluang untuk bernafas lagi di saat ini masih dapat lagi bersama suami, anak-anak serta insan yg tersayang.
Dari mana nak aku mulakan menaip diblog nie rasa seperti tk ada kekuatan utk bercerita. Semangat aku seolah-olah down seketika terasa melayang..
Ingat tak entry yg lalu aku menceritakan kisah aku yg mempunyai masalah "lymph nodes". Lymphdenopathy..sesuatu yg kita tak ambil kisah kalau tidak berlaku pada kita. Aku sampai saat ini tertanya-tanya apa  sebenarnya or puncanya "lymph nodes" aku nie. Last wednesday aku jumpa doktor selepas buat ultra sound pon masih tak dapat jawapan lagi. Kata doktor dgn ultra sound kita tak dapat tentukan punca or apa penyakit itu, yg kita blh tahu adalah saiz "lymph nodes" tu..aku rasa nak je ckp dgn doktor tu kenapa tak terus buat biopsi or buat small surgery utk tahu apa punya "lymph nodes" aku bengkak. Ya Allah doktor nie boleh cool je..aku nie dah tak senang duduk dari tadi. Tapi jawapan yg aku terima aku kena buat FNAC test utk ambil sample tisu tu utk tahu sama ada ia disebabkan oleh jangkitan virus or sebaliknya. Ya Allah tunggu lagi utk next week.. Hari selasa appoiment utk FDNA test baru aku buat.
Punya lah lama nak aku tunggu..result pulak lepas 1 week!!!
 
Saat ini aku rasa seperti berjalan tak pijak tanah..melayang. Semangat aku pon seakan melayang..aku selalu fikirkan yg "negative". Kadang-kadang aku cuba utk kuat, utk tidak memikirkan perkara yg buruk. Seperti kata doktor " apa yg awak nak fikirkan..jgn terlalu susah hati sebab awak tidak tahu lagi puncanya" Ye doktor berkata memang senang..tapi saya yg menghadapi dan melaluinya boleh ke doktor faham..
Kini aku menunggu masa utk buat test FNAC pada hari selasa 18/09/12. Setiap saat aku tidak berhenti berdoa pd Allah agar semuanya berjalan dgn lancar tanpa ada perkara buruk berlaku. Setiap saat juga aku pohon pd Allah agar di ampunkan dosa-dosa aku . Aku pohon agar Allah berikan aku kekuatan utk aku lalui setiap saat dgn kuat. Aku sentiasa ingat Allah sentiasa bersama-sama aku, hanya padanya tempat aku bergantung dan berharap.
Tapi biasalah aku nie lemah, syaitan sentiasa menghasut aku utk memikirkan perkara yg bukan-bukan. Masa tu aku beristigfar sendiri dan menyebut didalam hati" HasbunAllah Wa ni'mal Wakeel" (Cukuplah Allah Sebagai Penolong Kami dan Dia Adalah Sebaik-baik Pelindung). Sesungguhnya aku tidak berdaya ya Allah hanya padamu lah aku bermohon, berlindung dan bergantung harap.
 
Semalam 14/09/12, kereta baru MYVI telah keluar, aku menginsafi diri aku, bersyukur kerana Allah memurahkan rezeki kepada suami ku, diri ku dan anak-anak ku untuk kami merasa kereta myvi baru. Sedih juga meninggalkan kereta lama "kelisa" yg banyak berjasa kepada kami sekeluarga. Dgn kereta tu lah aku menghantar dan mengambil anak-anak aku, dgn kereta tu lah kami kesana kemari dgn mudah. Ya Allah tidak bersyukur kah aku dgn apa yg telah kau berikan pada aku selama ini hinggakan aku meminta kereta yg baru sebagai ganti. Ampuni aku YA Allah..
Sempat aku berbisik pada kereta kelisa dan mengusapnya..terima kasih pada segala jasa mu selama ini, maafkan aku kerana melepaskan kamu, semoga kamu bertemu dengan tuan yg lebih baik dari aku..
Yang paling terkejut bila aku tgk Ammar turut mengusap kereta kelisa...dan berkata "IBU ADIK SEDIH La" Salesman tu pun turut tersenyum tengok rekreasi Ammar..
 

2 comments:

  1. acu...hopefully semuanya okay....
    wah..myvi baru..nak tumpang la lepas ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah moga Allah berikan kesihatan yg baik dan mempermudahkan urusan acu, baru je buat FNAC test pagi tadi. Agak sakit juga la. Doakan kesejahteraan mksu ye angah.
      Moh dtg KL mksu bawa ronda2 dgn keta myvi

      Delete